پاورپوینت بخش دوم (فصل اول) کتاب نقلاب اسلامی ایران (محورهای مختلف در بازتابهای نظری و عملی انقلاب)

دسته بندي : کتاب » گوناگون
پاورپوینت بخش دوم (فصل اول) کتاب زمینه ها عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران، رهیافت فرهنگی (محورهای مختلف در بازتابهای نظری و عملی انقلاب اسلامی) نوشته مصطفی ملکوتیان در قالب pptx و در حجم 48 اسلاید:

بخشی از متن:
پرسش های مرتبط با پدیده انقلاب معمولاً در چهار زمینه مطرح می‌شوند: تعریف و ویژگی‌های انقلاب، علل و چرایی رخداد، روند و چگونگی وقوع، و در نهایت مراحل، آثار و بازتاب‌هایی که پس از پیروزی آن انقلاب رخ می‌دهد. با این حال، بسیاری از دیدگاه‌ها و نظریه‌ها تمرکز خود را فقط بر روی دو پرسش اساسی چرایی و چگونگی متمرکز کرده‌اند و به طور جدی به مطالعه مسیرها و تحولات پس از پیروزی، و بررسی اثرات و بازتاب انقلاب بر محیط بین‌الملل توجه نکرده‌اند.

در عین حال، باید توجه داشت که تحولات سیاسی غیرانقلابی نباید به عنوان معمولی و طبیعی در صحنه بین‌المللی در نظر گرفته شوند؛ زیرا تحولات انقلابی نقش بارزی در ساختار جهان معاصر ایفا کرده‌اند. انقلاب‌ها و تحولات انقلابی در تاریخ جهانی بسیار مهم بوده و از آن‌ها می‌توان به عنوان عواملی مؤثر در تغییرات سیاسی و اجتماعی اشاره کرد. انقلاب‌های مختلف از قرن هفدهم تا به امروز این نقش را بازی کرده‌اند. بنابراین، باید به مطالعه و بررسی گسترده‌تری از بازتاب‌ها و اثرات این انقلاب‌ها در سیاست بین‌المللی پرداخت.

بازتاب انقلاب اسلامی بر نظریه های سیاسی
وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی از چند جهت بر نظریه‌های سیاسی تأثیرگذار بود:
تبدیل نظریه‌های سکولار به چالش: قبل از وقوع انقلاب اسلامی، دیدگاه علمی غالب این بود که دستیابی به توسعه با سکولاریزه شدن فرهنگی و تغییرات ساختاری همراه است. انقلاب اسلامی با ماهیت دینی خود، این نظریه‌ها را به چالش کشید و یک آرمان انقلابی جدید را با مفاهیمی مانند استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی در چارچوب حکومت دینی مطرح نمود.

دسته بندی: کتاب » گوناگون

تعداد مشاهده: 444 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:149 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252