پاورپوینت بخش سوم کتاب تحلیل برنامه های درسی دوره ابتدایی ایران نوشته محمد نوریان (فصل اول و دوم)

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت بخش سوم کتاب تحلیل برنامه های درسی دوره ابتدایی ایران نوشته محمد نوریان شامل فصل اول: محتوای برنامه ی درسی و فصل دوم: نمونه ای از محتوای برنامه های درسی دوره ابتدایی در قالب pptx و در حجم 38 اسلاید:

بخشی از متن:
فصل اول
محتوای برنامه ی درسی
محتوا یکی از عناصر هر برنامه درسی است. محتوای برنامه‌ی درسی شامل «دانش ها»، «مهارت ها و فرآیندها» و «ارزش‌ها» است که دانش آموز در فرآیند یاددهی – یادگیری با آن در تعامل قرار می گیرد. ملکی (۱۳۷۱) محتوا را این گونه تعریف می کند: «محتوای برنامه درسی در بردارنده دانش ها (حقایق، تبين ها، اصول، تعاريف)، مهارت ها و فرآیندها (خواندن، نوشتن، حساب کردن، تفکر منطقی، تصمیم گیری، ایجاد ارتباط) و ارزش ها (خوب و بد، صحیح و غلط، زشت و زیبا) است.
تحقق اهداف یک برنامه درسی از تعامل دانش آموز با محتوای آن امکان پذیر می شود تعامل دانش آموز با محتوای برنامه درسی به وسیله آموزش، اتفاق می افتد.

درس ششم علوم پایه چهارم ابتدایی هدف
آموزشی اثر بخش تر است که امکان در گیر کردن بهتر دانش آموز با محتوا را فراهم آورد. به مثال زیر توجه کنید:
درس ششم علوم پایه چهارم ابتدایی هدف: ویژگی های تصویر در آینه تخت را بشناسد.
محتوا: تصویر در آینه تخت برگردان جانبی است. یعنی، چپ و راست تصویر برعکس جسم است.
در این مثال محتوا دانشی است که اگر دانش آموز آن را یاد بگیرد به هدف درس خواهد رسید. یعنی اگر دانش آموز این قاعده را که «تصویر در آینه تخت برگردان جانبی است» بداند به هدف درس «ویژگی های تصویر در آینه تخت را بشناسد» رسیده است.
و این مهم اتفاق نمی افتد، مگر وقتی که دانش آموز با محتوا تعامل پیدا کند. چگونگی تعامل دانش آموز با محتوا به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آنها، روش تدریس مورد استفاده معلم است. در مثال فوق، معلم به دو روش می تواند زمینه های تعامل دانش آموز با محتوا را فراهم آورد.


*توجه* 
برای دریافت بخش های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3511 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:195 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252