پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری MSA)

دسته بندي : کتاب » صنایع
پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری MSA) نوشته پرویز فتاحی انتشارات پیام نور در قالب pptx و در حجم 40 اسلاید جامع:

بخشی از متن: 
امروزه ارقام حاصل از فرایند اندازه گیری به عناوین مختلف و بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم های کیفیت نیز در هر سازمانی بر ارقام و آمار به دست آمده از فرایندها و محصولات استوار هستند. برای مثال، شناخت این موضوع که آیا فرایند تولید، تحت کنترل می باشد یا خیر، معمولا با استفاده از آماری که از فرایند جمع آوری می شود، ممکن می گردد. ارقام و آماری که از فرایند به دست می آیند با محدوده های کنترل آماری محاسبه شده، مقایسه می گردند و چنانچه این ارقام خارج از محدوده کنترل قرار گیرند، فرایند نیاز به تنظیم خواهد داشت. در غیر این صورت، فرایند بدون انجام اصلاحات لازم، همچنان عمل خواهد کرد.

میزان بهره گیری از تحلیل هایی که براساس اندازه گیری و جمع آوری ارقام صورت می گیرد، به کیفیت فرایند یا سیستم اندازه گیری ارتباط خواهد داشت. سیستم اندازه گیری عبارت از عملیات اندازه گیری، روش های اجرایی، ابزار اندازه گیری، نرم افزارها و اپراتورها برای اعطای یک عدد به مشخصه اندازه گیری شده می باشد. اگر کیفیت سیستم اندازه گیری و در نتیجه ارقام حاصل از آن پایین باشد، بهره گیری از روش های تحلیلی، پایین یا بسیار ناچیز خواهد بود و بالعکس.
اگر کیفیت ارقام حاصل از اندازه گیری بالا باشد، نتایج حاصل از تحلیل هایی که انجام می شود، بسیار مفیدتر واقع شده و نیروها به هدر نمی رود.
هر چقدر ارقام حاصل از سیستم اندازه گیری به ارقام واقعی مشخصه ها نزدیک تر باشد، کیفیت سیستم اندازه گیری، بالاتر است.
دسته بندی: کتاب » صنایع

تعداد مشاهده: 4814 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:424 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252