پاورپوینت فصل پنجم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (آنالیز حالات بالقوه خرابی و آثار آن FMEA)

دسته بندي : کتاب » صنایع
پاورپوینت فصل پنجم کتاب مدیریت کیفیت و بهره وری (آنالیز حالات بالقوه خرابی و آثار آن FMEA) نوشته پرویز فتاحی انتشارات پیام نور در قالب pptx و در حجم 35 اسلاید جامع:

بخشی از متن: 
مفهوم آنالیز حالات بالقوه خرابی و آثار آن:
در دهه ۱۹۵۰ اهمیت مسائل ایمنی و پیشگیری از حوادث قابل پیش بینی در صنعت هوا فضا، علت اصلی پیدایش تکنیک آنالیز حالات بالقوه خرابی و آثار آن (FMEA) بود. چندی بعد این روش به عنوان ابزاری کلیدی برای افزایش ایمنی در فرایندهای شیمیایی مطرح شد و از آن به بعد، هدف از اجرای آن، پیشگیری از اتفاقات و تصادفات تعريف شده است.
در فوریه ۱۹۹۲ استاندارد 1739-SAE-J به عنوان استاندارد مرجع FMEA در صنایع خودرو معرفی شد و به دنبال آن در سال های اخیر، توسعه سیستم های تضمین کیفیت در صنعت خودرو به خصوص وضع استاندارد CS9000 در صنعت خودروی آمریکا، موجب شد که استفاده از FMEA رواج بیشتری یابد.

به عنوان یک پیش زمینه می توان گفت، خرابی ها بر دو نوع هستند:
خرابی های شناخته شده و خرابی های بالقوه.
خرابی های شناخته شده معمولا در فازهای پایانی و یا در مرحله ارائه محصول و توسط مشتری شناخته می شوند لذا جهت رفع آنها، هزینه های زیادی باید صرف گردد. اما خرابی های بالقوه که تمرکز FMEA نیز روی آنها است، معمولا مربوط به حالاتی می شوند که ممکن است در عمل رخ ندهند اما امکان بروز آنها وجود دارد لذا ما به دنبال پیشگیری از وقوع آنها هستیم.
دسته بندی: کتاب » صنایع

تعداد مشاهده: 4912 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:361 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252