پاورپوینت سیاستهای سرمایه در گردش

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
این محصول در قالب پاورپوینت (power point) و قابل ویرایش در 53 اسلاید تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید نمایید.


ماهیت سرمایه در گردش:

سرمایه در گردش یک شرکت مجموعه مبالغی است که در داراییهای جاری سرمایگذاری میشود. اگر بدهیهای جاری از داراییهای جاری یک شرکت کسر گردد سرمایه در گردش خالص به دست می آید.



مدیریت سرمایه در گردش عبارت است از تعیین حجم و ترکیب منابع و مصارف سرمایه در گردش به نحوی که ثروت سهامداران افزایش یابد.





چرخش وجه نقد :

تولید کالا مستلزم مصرف سرمایه در گردش است . شرکتها برای تولید کالا مجبورند ابتدا مواد اولیه بخرند سپس آنها را تغییر شکل داده بصورت کالای ساخته شده درآورند.

آنگاه با فروش موجودی کالای ساخته شده حسابهای دریافتنی دریافتنی یا اسناد دریافتنی افزایش می یابد و با وصول مطالبات دوره گردش وجه نقد به پایان میرسد .

چرخش وجه نقد از زمانی که شرکت بابت مواد اولیه پول پرداخت میکند شروع میشود و تا هنگامی که مطالبات ناشی از فروش کالا را دریافت می کند ادامه میابد .

طول دوره گردش وجه نقد به شیوه زیر محاسبه میشود :

متوسط دوره ای که پول بصورت موجودی کالاست به اضافه متوسط زمان وصول مطالبات منهای مهلت پرداخت حسابهای پرداختنی .



فروش و سرمایه در گردش شرکت

فروش واقعی و پیش بینی شده شرکت بر مقدار سرمایه در گردشی که شرکت به مصرف می رساند (ومجبور است آن را تامین کند ) اثر بسیار شدیدی دارد . فروش شرکت بر حجم داراییهای جاری و بدهییهای جاری اثر مستقیمی دارد و باعث میشود که این اقلام خود به خود افزایش یابد ، برای مثال خریدها به صورت موجودی کالا و حسابهای پرداختنی در می آید ، فروش باعث ایجاد وجه نقد و حسابهای دریافتنی می گردد و تقاضاهای فصلی یا غیر منتظره ، گهگاه باعث میشوند که شرکت از وامهای کوتاه مدت استفاده نماید.
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 7062 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 53

حجم فایل:121 کیلوبایت

 قیمت: 9,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252